Je to neuveriteľné, ale aj MOWS používa súbory cookiesSÚHLASÍM

Otázky a odpovede k stránke MOWS

Písal som cez kontaktný formulár a dlhšie som nedostal žiadnu odpoveď Dôvodov môže byť viac. 0,1% prípadov môže byť výpadok servera v momente, keď to bolo najmenej žiadúce. Ďalší (najčastejší) dôvod je ten, že odosielatelia nečítajú dôležité oznámenia. Napríklad ten, ako dôležité je zadať správnu e-mailovú adresu. Na tú prichádza časovo obmedzený potvdzujúci kód (niekedy letí do SPAM priečinka), ktorý je nutné vložiť na uvedenej stránke. Ak web nenapíše slávnostnú hlášku o úspešnom odoslaní správy na môj e-mail, správa sa stále neodoslala a čaká na definitívne vymazanie! Ten kód je potrebné napísať správne a včas. Prečo som sa rozhodol o takéto šikanovanie je zodpovedané nižšie. Posledná možnosť je tá, že som sa jednoducho rozhodol neodpovedať alebo si zvolil zlý predmet správy! Ku každému predmetu je uvedená krátka textová informácia, ktorá by mohla ušetriť obom čas. Prečo nemôžem odoslať anonymný e-mail cez kontaktný formulár a prečo sa vyžaduje potvrdenie kódom? 1) O anonymné e-maily nemám záujem. 2) Potrebujem si byť 100% istý, že si zadal správny a funkčný e-mail a nekomunikujem s inou osobou. Na to slúži práve potvrdzujúci kód. Časovo je obmedzený preto, aby nebolo možné SPAM botmi donekonečna hádať tieto zaslané kódy. Rovnako ho musíš odoslať z rovnakého zariadenia (PC, mobil, tablet) aby stránku s kódom nepotvrdila iná osoba (toto sa stáva pri podvodoch na stránkach stávkových kancelárií). Môžem na MOWS pridať vlastný článok? Ak máš záujem zverejniť článok s fotkami bez nároku na finančnú odmenu, napíš mi cez kontaktný formulár. Prečo sa na mobile stránka načítava tak pomaly? Stránka je síce responzívna (prispôsobuje sa šírke zariadenia), ale zdrojové obrázky v menu aj v článkoch sú rovnaké ako pre desktop, tak aj pre mobil. V jednom článku (bez galérie) sa nachádza približne 2 MB dát (jedna fotografia má cca 120 kB). Aj preto foto články podporujú skript LazyLoad, ktorý obrázky načítava postupne. To urýchli načítanie jadra stránky ale spomaľuje zobrazovanie obrázkov pri skrolovaní. Ak je načítanie webu a obrázkov veľmi pomalé, zrejme to bude pomalým mobilným internetom alebo zlým signálom. Ak sa ti zdá, že stránka s obrázkami zaberajú veľa, chcem ťa uistiť, že pozretie si jedného video klipu (napr. na Youtube) môže zhltnúť z tvojich dát viac ako 10 foto článkov na MOWS-e. Prečo sú v článkoch malé rozmery fotografií? Všetky obrázky na MOWS-e majú maximálnu šírku alebo výšku 800 pixlov. V dobe keď som vytváral tento blog, bola veľkosť takmer nadštandardná. Pri dnešných rozlíšeniach mobilov a monitorov sa môže zdať toto rozlíšenie nedostatočné. V budúcnosti o väčších rozmeroch neuvažujem. Prvý problém je platený hosting (veľká fotografia zaberá viac miesta a viac stojí). Druhý problém sú zlodeji fotografií. Ešte stále veľa užívateľov nechápe, čo je to autorský zákon. Vyhľadávanie na Google Images a sociálne siete vytvárajú falošný dojem, že všetko čo je na internete, je ďalej voľne šíriteľné. Akou technikou fotím? Novšie články sú zhotovené pomocou Sony Alpha SLT-A77 s objektívom Sony 16-50mm f/2,8 SSM alebo Sigma 70-200mm f/2,8 EX DG OS HSM. Na oboch objektívoch používam UV filter. Polarizačný sa mi v praxi neosvedčil, kedže v interiéroch a tmavých scénach veľmi uberá svetlo. Staršie články sú fotené na Sony Alpha SLT-A55 a s objektívom TAMRON 17-50 mm f/2,8. Na dovolenky nosím ešte malý cestovný tripod značky Velbon s rýchloupínaním. Vo vačku mám aj niekoľko SDHC kariet (UHS-I Class 10) v kapacite 8 - 16 GB. Ak sa stratia údaje na jednej, neprídem o zábery z celej dovolenky a všetkých výletov. Externý blesk mám, ale pri reportážnej fotografii a cestovaní ho vôbec nevyužívam. Rovnako aj kreatívne filtre a macro medzikrúžky. Panoramatické zábery spájam softvérovo. Fotím do RAW alebo JPG? Profesionáli by sa asi chytali za hlavu, ale ja fotím väčšinu záberov do JPG. Zrkadlovky Alpha Sony ponúkajú relatívne kvalitný JPG výstup s minimálnou kompresiou a korekciou sférického skreslenia objektívov. Do RAW nefotím z jediného dôvodu. Rád si užívam a nerád vyvolávam fotky, pretože to zaberá veľa času. Veď uznaj. Na úpravu 300 - 2000 fotografií z jedinej letnej dovolenky, to by chcelo ďalší týždeň voľna. Výhody RAW samozrejme poznám a v komerčnej oblasti je to jediná správna voľba. Môžem použiť fotografie s vodotlačou na inú web stránku alebo sociálnu sieť? Nie. Bez môjho písomného súhlasu nie je dovolené používanie obrázkov, fotografií a textov. A na sociálne siete už vôbec nie! Ak máš konkrétnu fotku záujem, kontaktuj ma cez formulár. V prípade kladného vybavenia tvojej žiadosti sa objavíš na tomto zozname. Prečo nezasielam fotografie zdarma a požadujem za ne príspevok? Toľká drzosť! Časy, keď som posielal fotografie na požiadanie zdarma sú preč. Za dlhé obdobie som poskytoval vybrané fotografie bez vodotlače novinárom, združeniam alebo fyzickým osobám na súkromné účely. Stačilo o to v slušnej forme požiadať cez kontaktný formulár. Čas ale ukázal, že to neprinášalo žiadnu pridanú hodnotu (nie len finančnú). Ani uvedenie zdroja pod fotkou nemá vplyv na návštevnosť tejto stránky. Tiež si myslím, že v dobe, keď si v reštaurácii za čistú vodu vypýtajú takmer 2€ a za smartfón ľudia vyhodia aj celú mzdu, je čudné požadovať od niekoho službu zdarma. Veď fotografovanie nie je len hobby ale aj veľká investícia do času, cestovania a fototechniky. Prečo blokujem obsah pre Firefox a AdBlocker? Bojovať proti AdBlockerom je pre malé weby boj na dlhé trate a nie som si istý či sa dá vyhrať. Ako majiteľa stránky ma vytáča, že európske zákony buzerujú všetkých kvôli cookies ale nikto nereguluje agresívnu reklamu na weboch. AdBlocker internetoví návštevníci používajú práve kvôli agresívnej reklame a nie pre štandardné formáty. Návštevníci s týmito blokovacími vylepšovákmi si ale musia uvedomiť, že používaním týchto nástrojov časom ochudobnia internet o menšie originálne projekty, ktoré potrebujú príjem z PPC reklamy (platba za klik). Väčšie stránky a médiá používajúce vtieravé reklamné formáty, predávajú väčšiu časť reklamy na základe počtu zobrazených stránok. Preto ich bude používanie AdBlockerov bolieť o niečo menej. Prečo stránka nemá diskusie pod článkami? Pretože väčšina slovenských užívateľov, ktorí majú potrebu sa ku všetkému vyjadrovať, na to nemá dostatočné mentálne zdravie. Stačí si prečítať diskusie na niektorých portáloch a každému je jasné, že 90% príspevkov je balast. Pre čitateľov je to nulová pridaná hodnota a administrácia diskusií by ma stála čas, ktorý viem využiť lepšie. Kam zmizli elektronické pohľadnice? Do večných lovíšť. Každým rokom záujem o túto kedysi populárnu službu klesal a tak som sa ich rozhodol v júly 2017 odstaviť. Prečo je tu tak málo článkov? Nie je to tak dlho, čo sa venujem fotografii a písaniu. Prvá uverejnená fotoreportáž je z roku 2011. MOWS napĺňam vo svojom voľnom čase a vkladám sem kultúrne akcie a výlety, na ktorých som sa zúčastnil a zdajú sa mi pre návštevníkov niečim zaujímavé alebo prínosné. Rodinný život toto hobby posunul na posledné miesto a preto sa obávam, že nové príspevky budú pribúdať len sporadicky. Prečo píšem prevažne len o Grécku? Navštívil som aj iné miesta? Odpoveď je čiastočne zodpovedaná v predchádzajúcej otázke. Navštívil som rôzne mestá a krajiny ale cestovateľský blog je až z roku 2012. Posledné roky som zistil, že najlepšie a najbezpečnejšie sa cítim práve v tejto krajine. A nie len ja. Do Grécka chodia aj Taliani a Francúzi, ktorí majú more na skok. Samozrejme aj Grécko má svoje temné stránky (ako každá krajina). A možno aj preto sa o tom snažím písať, aby som dal dovolenkárom tipy čo navštíviť a čomu sa oblúkom vyhnúť. Na akom systéme beží táto web stránka? Nie je to žiadny voľne dostupný CMS systém. Wordpress a Joomlu nepovažujem za rýchly ani bezpečný. Väčšinu dynamického obsahu programujem svojpomocne cez PHP a používam databázu MySQL alebo XML. Stránka obsahuje HTML5, CSS3 a nechýbajú rôzne stiahnuté JS knižnice (jQuery, Modernizr, Masonry, Classie, LazyLoad a iné). Stránka sa mi páči alebo ako podporiť konkrétny článok na blogu? Ideálne je zdielať ho na sociálnych sieťach aby si ho prečítalo najviac ľudí. Sú na to určené facebookové plávajúce tlačítka (vpravo dole), alebo na konci článku (Google Plus, Facebook, Twitter, E-mail). V mobilnej verzii sa nachádza zaslanie článku cez aplikáciu WhatsApp.